Sprawa sklepu online „Fashion ID”. Konsekwencje korzystania z wtyczki „Lubię to”

radca prawny Natalia Basałaj | 2019.10.02

"Dla właściciela firmy odzieżowej czy projektanta, będących administratorem strony internetowej czy aplikacji mobilnej, współpraca z portalami typu Facebook wiąże się z odpowiedzialnością za przekazywanie serwisom społecznościowym danych osobowych. Tym samym wypełnienie obowiązku informacyjnego czy uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych spoczywa na operatorze witryny, a nie tylko dostawcy wtyczki, np. przycisku „Lubię to”, przesyłania komentarza lub „Tweetów”.

Z tego względu możliwe, że konieczne będzie poinformowanie i uzyskanie zgody użytkownika o przekazywaniu jego danych osobowych podmiotom trzecim.

Rekomendujemy zamieszczenie stosownych zapisów dotyczących tzw. wtyczek do serwisów społecznościowych czy plików cookies podmiotów trzecich w regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną oraz polityce prywatności. Warto się też upewnić, że umowa z dostawcą wtyczek mediów społecznościowych zawiera odpowiednie ustalenia dotyczące współkontrolowania przetwarzanych danych osobowych." 

Źródło: https://fashionbusiness.pl/sprawa-sklepu-online-fashion-id-konsekwencje-korzystania-z-wtyczki-lubie-to/ 

Dodaj komentarz:



    Dodaj komentarz

    Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies oraz local storage. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies oraz local storage.